Drogi Rodzicu, zwróć się do pedagoga szkolnego i psychologa, gdy: |
Drogi Uczniu, zwróć się do pedagoga szkolnego i psychologa, gdy: |
Pedagog szkolny. Zajmuje się pomocą uczniom w sytuacji niepowodzeń szkolnych oraz w relacjach nauczyciel-uczeń-klasa. Prowadzi zajęcia psychoedukacyjne w klasach. Udziela wsparcia uczniom mającym problemy rodzinne, rówieśnicze, decyzyjne, sytuacyjne, emocjonalne. Organizuje pomoc socjalną. Koordynuje w szkole działania związane z posiadanymi opiniami poradni psychologiczno – pedagogicznej i z programem profilaktyczno-wychowawczym. Prowadzi konsultacje z rodzicami i opiekunami uczniów, współpracuje z różnymi instytucjami wspierającymi funkcjonowanie szkoły, takie jak: Straż Miejska, Policja, Kuratorzy Sądowi, Poradnia Psychologiczno– Pedagogiczna.
Psycholog szkolny. Dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia uczniom właściwej pomocy psychologicznej na terenie szkoły oraz wspiera rodziców w procesie wychowania.
Rozpoznaje i wspiera mocne strony ucznia, prowadzi rozmowy, spotkania z uczniem, wychowawcą, rodzicem. Podejmuje działania mediacyjne w sprawach wychowawczych.
Terapia pedagogiczna. Stwarza dzieciom z zakłóceniami rozwojowymi możliwości wszechstronnego rozwoju. W celu eliminowania niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji oddziałuje się za pomocą środków pedagogicznych na przyczyny i przejawy trudności dzieci i młodzieży w uczeniu się.
W naszej szkole organizowane są zajęcia z terapii pedagogicznej, które rozwijają i aktywizują te wszystkie funkcje intelektualne i właściwości osobowościowe uczniów, które umożliwiają im pełne uczestnictwo w procesie dydaktyczno – wychowawczym.
Zajęcia odbywają się w formie indywidualnej i grupowej
(od 2 do 5 osób), raz w tygodniu w wymiarze jednej godziny lekcyjnej.
Pedagog specjalny. Planuje i nadzoruje realizację zajęć specjalistycznych oraz pomoc psychologiczno – pedagogiczną dla uczniów z orzeczeniem i opiniami. Współpracuje z zespołem opracowującym dokumentację dla tych uczniów (IPET i WOPFU). Udziela porad i konsultacji uczniom, rodzicom i nauczycielom. Kontaktuje się z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
Neurologopeda to specjalista, który zajmuje się stymulacją rozwoju mowy, terapią zaburzeń m.in. artykulacji, mowy, głosu, języka pisanego, jąkania i połykania, ale także korekcją wad wymowy powstałych na podłożu neurologicznym oraz profilaktyką.
Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia ściśle współpracuje z wychowawcą, nauczycielami i specjalistami dostosowując formy i metody pracy do potrzeb uczniów, które wynikają z diagnozy i orzeczenia. Prowadzi zajęcia rewalidacyjne.
1.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest w szkole uczniom i rodzicom.
2.Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne i nieodpłatne.
3.Potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno–pedagogiczną wynika w szczególności z:
a) niepełnosprawności,
b) niedostosowania społecznego,
c) zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
d) zaburzeń zachowania lub emocji,
e) szczególnych uzdolnień,
f) specyficznych trudności w uczeniu się,
g) deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych,
h) choroby przewlekłej,
i) sytuacji kryzysowych lub traumatycznych,
j) niepowodzeń edukacyjnych,
k) zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacja bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi,
l) trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
4.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole jest udzielana z inicjatywy:
a) ucznia,
b) rodziców ucznia,
c) dyrektora szkoły,
d) nauczyciela, wychowawcy lub specjalisty, prowadzących zajęcia z uczniem,
e) pielęgniarki lub higienistki szkolnej,
f) poradni (opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania)
g) asystenta edukacji romskiej,
h) pomocy nauczyciela,
i) pracownika socjalnego,
j) asystenta rodziny,
k) kuratora sądowego,
l) organizacji pozarządowej, innej instytucji lub podmiotu działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
5.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z:
a) rodzicami uczniów,
b) poradnią psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradniami specjalistycznymi,
c) placówkami doskonalenia nauczycieli,
d) innymi szkołami i placówkami,
e) organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
1.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem poprzez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów w formie:
a) zajęć rozwijających uzdolnienia dla uczniów szczególnie uzdolnionych,
b) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów mających trudności w nauce,
c) zajęć rozwijających umiejętności uczenia się dla uczniów w celu podnoszenia efektywności uczenia się,
d) zajęć specjalistycznych:
– korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
– logopedycznych dla uczniów z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych ,
– rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym,
– innych o charakterze terapeutycznym dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mających problemy w funkcjonowaniu w szkole oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu szkoły,
e) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,
f) zindywidualizowanej ścieżki kształcenia,
g) warsztatów,
h) porad i konsultacji.
Szkoła sporządza wykaz instytucji, z którymi współpracuje lub do których można się zwrócić o pomoc.
Pedagog szkolny |
||
mgr Ewa Sykała |
gabinet 106 parter email: e.sykala@zso1.tarnow.pl tel: (14) 633 03 46 wew. 29 |
Poniedziałek 08:00 – 13:30 Wtorek 10:00 – 12:30 Środa 08:00 – 15:00 Czwartek 09:00 – 12:30 Piątek 08:00 – 11:30
|
Psycholog szkolny |
||
mgr Katarzyna Ziobroń |
gabinet 217 – I piętro email: k.ziobron@zso1.tarnow.pl tel: (14) 633 03 46 wew. 26 |
Poniedziełek 8:00 – 11.00 Wtorek 10:30 – 14:30 Środa 10:30 – 15:30 Czwartek 10:30 – 15:30 Piątek 7:00 – 14:00
|
Pedagog specjalny |
||
mgr Monika Put |
gabinet 217 – I piętro email: m.put@zso1.tarnow.pl tel: (14) 633 03 46 wew. 26 |
Poniedziałek 11:00 – 15:00 Wtorek 7:30 – 11:30 Środa 8:30 – 13:30 Czwartek 8:30 – 12:30 Piątek 10:00 – 15:00
|
Terapeuta pedagogiczny |
||
mgr Beata Rój |
gabinet 211 – I piętro email: b.roj@zso1.tarnow.pl |
Poniedziałek 9:30-13:30 Wtorek 7:00-13:30 Środa 10:30-15:30 Czwartek 7:00-11:30 Piątek 7:00-9:00
|
Neurologopeda |
||
mgr Patrycja Gądkiewicz |
gabinet 212 – I piętro – w bibliotece email: p.gadkiewicz@zso1.tarnow.pl
|
Wtorek 7:30 – 13:35 Środa 11:20 – 16:20 Czwartek 7:30 – 12:35 Piątek 7:10 – 9:00
|
Nauczyciele współorganizujący proces kształcenia uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym |
||
mgr Justyna Budzik mgr Jolanta Kmiecik mgr Paweł Moździerz mgr Aldona Nowińska mgr Agnieszka Szymańska
|
Nauczyciele są obecni na większości zajęć lekcyjnych, podczas których wspierają uczniów mających trudności z przyswojeniem wiedzy i funkcjonowaniem społecznym.
|
OŚWIADCZENIE RODZICÓW W SPRAWIE OBJĘCIA DZIECKA POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNĄ
WNIOSEK O ZORGANIZOWANIE INDYWIDUALNEJ ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA
WNIOSEK O OBJĘCIE UCZNIA POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ – CHOROBA PRZEWLEKŁA
WNIOSEK RODZICÓW O INDYWIDUALNE NAUCZANIE
WNIOSEK O OBJĘCIE UCZNIA POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ – RÓŻNE POWODY
WNIOSEK O REALIZACJĘ ZAJĘĆ INDYWIDUALNEGO NAUCZANIA W FORMIE ZDALNEJ
WNIOSEK O SKIEROWANIE UCZNIA NA BADANIA DO PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
WNIOSEK O INDYWIDUALNY TOK NAUKI