Dzień Kropki w klasach 1-3

20 lat temu Peter Reynolds – autor i ilustrator książek dla dzieci i młodzieży napisał niewielką książeczkę:

Opowiada ona o troskliwej nauczycielce, która dostrzegła talent małej Vashti, wsparła
ją i zainspirowała do tworzenia, a tym samym zmieniła jej cały świat. 
Książka została przetłumaczona na ponad dwadzieścia języków oraz wydana alfabetem Braille’a.

Na podstawie książki powstał krótki film rysunkowy.

Kropka z książeczki o Vashti stała się pretekstem do zorganizowania wielkiej światowej akcji – Międzynarodowego Dnia Kropki. Od 2008 roku w różnych miejscach na świecie, a od 7 lat także
u nas w szkole, 15 września obchodzi się International Dot Day.
Motywem przewodnim staje się kropka. Ten niepozorny znaczek jest pretekstem do wielu kreatywnych zabaw, rozmów, wspólnych działań. Wszystko po to, by budować w uczniach poczucie własnej wartości, by dostrzegać i wspierać zainteresowania i zdolności oraz uczyć uznawać i doceniać talenty,
a także pracę innych.

Również w naszej szkole w tym roku odbyły się zajęcia, które miały to na celu.
Tak więc było malowanie kropek (w klasie 1a, 1c, 2b, 2d), wyklejanie plasteliną kropek na wzorach

(w klasie 1b), kwerkle (w kl. 3c), a nawet rysowanie kropek, które aplikacja zamieniła w kule (w kl.2a). Były prezentacje własnych osiągnięć, pokaz dyplomów, medali i specyficznych umiejętności (w kl. 2a
i 3b). Było rysowanie drzewa talentów, ćwiczenie uważności, śpiewanie piosenki o historii Vashti
oraz zakropkowana matematyka w kl. 2a. Na zajęciach komputerowych w klasie 3a uczniowie, wykorzystując swoje komputerowe umiejętności, tworzyli dyplomy, doceniając swoje najlepsze umiejętności.

To był piękny dzień, który pokazał nam, jak dużo talentów drzemie w naszych uczniach i że warto
się wspierać i doceniać.

Agnieszka Bigos

– szkolny koordynator Dnia Kropki